سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۹
۰ نفر

فصل سوم زخم کاری با داستان های جدید و فراوان و با نقدهای مثبت و منفی تماشاگران تمام شد.

زخم کاری

به گزارش همشهری آنلاین، ‌ ‌فصل اول زخم کاری که بر اساس کتاب «۲۰زخم کاری» نوشته محمود حسینی‌زاد و با نگاهی به تراژدی مکبث ویلیام شکسپیر ساخته شد، ‌یکی از سریال‌های پربیننده شبکه نمایش خانگی بود. این سریال با بازی جواد عزتی و رعنا آزادی‌ور داستان تاجری بود که از رانندگی برای مدیر یک هلدینگ به عضویت در هیأت مدیره آن می‌رسد. او با وسوسه و فشار همسرش مدیر هلدینگ را می‌کشد و به تدریج با قتل بقیه اعضای هیأت مدیره صاحب تمام هلدینگ می‌شود. اما در آخر و بعد از این که خانواده‌اش از هم می‌پاشد، توسط معشوقه پیشینش به قتل می‌رسد.

فصل دوم سریال با کنجکاوی‌های زیادی شروع شد. تماشاگرانی که ماجرای مالک را در فصل یک دنبال کرده بودند، ‌ حالا مشتاق بودند بقیه داستان را ببینند به خصوص که مالک که در انتهای فصل اول ظاهرا کشته و دفن شده بود، در این فصل دوباره زنده شده بود. اما این تماشاگران هرگز آنچه را انتظار داشتند، به دست نیاوردند. شخصیت مالک هرچند بی‌منطق و بسیار غیرواقعی بعد از دفن در تابوت و زیرزمین زنده مانده بود، حضور بسیار کمرنگی در این فصل داشت و این موضوع نارضایتی مخاطبان را به دنبال داشت. مهدویان خطر چنین داستان باورناپذیری را به جان خریده بود تا شخصیت اصلی داستانش در فصل دوم حضور داشته باشد. به خصوص که تماشاگران به جواد عزتی در این نقش واکنش‌های بسیار خوبی داده بودند، اما با وجود به هیچ وجه نتوانسته بود از این شخصیت استفاده درستی کند. او را در خانه‌ای حبس کرده بود و به جایش میثم، ‌ پسرش، ‌را تبدیل به نقش اصلی کرده بود، در حالی که این شخصیت چنین ظرفیتی نداشت. ضمن این که در هر قسمت چند شخصیت جدید وارد می‌شدند و بعد بدون این که به داستان کمکی بکنند یا جذابیتی داشته باشند، از داستان خارج می‌شدند.

مثل فصل اول که بر اساس نمایشنامه مکبث از شکسپیر ساخته شده بود، ‌ فصل دوم هم بر اساس نمایشنامه دیگری از شکسپیر شکل گرفته بود. نمایشنامه هملت که در آن شاهزاده‌ای به دنبال انتقام خون پدرش است. آنطور که گفته شده فصل سوم زخم کاری هم با زیرعنوان انتقام، با نگاهی به نمایشنامه شاه لیر شکسپیر ساخته شد و ماجراهای تقسیم ارث و سهام بود. اگر در فصل پیش شخصیت مالک حضور بسیار کمی داشت در این فصل او به همان شکلی برگشت که تماشاگر دوست داشت و ماجراهایش با سمیرا و سیما و کشمکش هایش برای به دست گرفتن هلدینگ محور اصلی سریال بود. با پایان این فصل گمانه زنی ها برای ماجراهای فصل چهارم شروع شده و تماشاگرانی که سه فصل از این سریال را دیده اند، حدس هایی در باره ادامه سریال دارند. در این میان میلاد نجفی، یکی از نویسندگان زخم کاری، در یادداشتی به دوئل مالک و سمیرا در فصل چهارم اشاره کرده است. او نوشته: صل سوم با هوش‌مندی محمدحسین مهدویان به نقطه‌ای که باید می‌رسید، رسید. این به معنای عاری از اشکال بودن کار ما نیست اما یادمون نره که درباره استانداردهای تولید سریال در ایران_باتمام محدودیت‌های محتوایی و تولیدی_ صحبت می‌کنیم. قسمت پایانی فصل سوم "زخم کاری" نه یک پایان‌بندی، که کاشتی برای آینده بود. ریتم تند، موقعیت‌های درست، دیالوگ‌های گیرا، کاشت‌های به‌جا و البته آتش‌بازی جواد عزتی و رعنا آزادی‌ور. حالا و درپایان فصل۳، هلدینگ ریزآبادی خلوت‌ شده و بازی عوض شده. سمیرا با صورت خونی روی زمین افتاده، زخم خورده و رویاهایش نقش برآب شده. به نظر می‌رسد ضربات سهمگین مالک بد کینه‌ای در دل زن سابق‌اش کاشته. حالا باید دید که آیا سمیرا همان‌طور که به سیما گفت به قدر کافی خطرناک هست؟»

کد خبر 882277
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha